Vanliga frågor och svar
Nedan finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga är du mer än välkommen att kontakta oss.
Nedan finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga är du mer än välkommen att kontakta oss.
Hej! Samtal Online är en del av den offentliga vården och därför kostar ett videosamtal med någon av våra terapeuter 100 kronor i patientavgift, precis som ett vanligt besök hos din vårdcentral.
Du går alltid gratis om du har frikort eller är under 18 år. Besöken är frikortsgrundande, vilket innebär att du betalar 100 kronor tills att du har kommit upp i den gräns som gäller för högkostnadsskyddet i ditt landsting.
Betalning sker via Hej!Samtal onlines företagsswish eller via faktura i efterhand.
Besöket är kostnadsfritt om du har ett frikort. Vi kontrollerar din status i samband med fakturering och du betalar inget om du har frikort.
Bokar du via dator görs det direkt i webbläsaren här. Använder du telefon så laddar du ner vår app via länken nedan och bokar besök i appen.
Första steget är att du hittar en behandlare och en tid som passar dig. Logga sedan in med Mobilt BankId för att boka tiden.
När du bokat en tid så loggar du enkelt in via länk i bekräftelsemail eller sms som du fått vid bokning. Du kan även logga in i appen vid tiden för ditt besök.
Du avbokar enkelt genom att logga in på dina sidor här med Mobilt BankID och välj den tid du vill avboka. Du kan alltid avboka kostnadsfritt fram till 24 timmar innan mötet. Därefter utgår 400 kronor i avgift i enlighet med gällande taxa/regler från Region Stockholm.
För att av- och omboka:
Alla besök är 25 minuter långa. Det går inte att boka två besök efter varandra utan du får som tidigast boka ett nytt besök till dagen efter.
Du väljer mellan lediga tider som passar dig hos våra terapeuter. Vill du läsa mer om terapeuterna kan du göra det här.
Har du svårt att hitta någon så kan vi alltid hjälpa dig att hitta rätt.
Maila boka@hejsamtalonline.se
Du träffar samma terapeut vid alla dina besök. Om det av någon anledning inte skulle fungera mellan dig och din terapeut finns det självklart möjlighet att byta.
Ja, det fungerar på alla platser så länge du har en enhet med internetuppkoppling.
Du behöver vara skriven i Sverige för att ingå i den offentliga hälso- och sjukvården.
En signal kommer att ljuda och en ruta dyker upp med information om att det nu är din tur. Klicka på den för att gå till samtalet.
Olika vårdgivare erbjuder olika erbjudanden för dig. Om det är Primärvård det handlar om så rekommenderas du att gå till det väntrum som hör till din specifika mottagning.
För att komma till ditt bokade besök, logga in i appen eller tjänsten och klicka på knappen mina ärenden. Här har du nu en samlad vy över dina bokade besök.
I Sverige används Bank-ID som inloggningssätt. Om du inte har det så behöver du skaffa det för att kunna använda videotjänster så som Hej! Samtal online. Du gör det via din internetbank.
Om du inte får tag på den andra samtalsparten, prova:
Läs mer på vår integritetspolicy.
Läs mer på vår integritetspolicy.
På 1177/Mina vårdkontakter visas information om dina besök. Själva journalanteckningen visas ej. Dina journalanteckningar finner du via xxxx
Besöken registreras hos vår samarbetspartners XXXX BrommaAkuten vårdcentral i Region Stockholm.
Säker identifikation med BankID. Oavsett om du vill boka via dator eller telefon så legitimerar du dig säkert med hjälp av Mobilt BankID
Du når vår support på support@hejsamtalonline.se.
Vi hoppas givetvis att du ska vara nöjd med Hej! Samtal Online, men om du har frågor eller synpunkter är du mer än välkommen att kontakta oss på synpunkter@hejsamtalonline.se